Bree Van de Kamp

Mina vänner säger att vi har vissa likheter hon och jag. Och efter idag lär jag nog hålla med dom. Hon har en otrolig förmåga att le med ett brustet hjärta. Säga javisst självklart, när hon egentligen skriker nej. Allt skall se bra ut på utsidan, insidan spelar ingen roll. Det är ingen annan än hon som lider av det. Det viktiga är att hålla skenet uppe, att ha en fasad som ingen kommer igenom, att aldrig blotta sig själv för då finns det en risk att allt brister.

Bree Van de Kamp gråter när hon är ensam hemma och hennes liv har rasat. När det ringer på dörren borstar hon av sig och öppnar dörren med ett leende. Bree älskar sina vänner och vet vilka som är det.
Hon finns alltid för sina vänner men ber aldrig om hjälp själv. När hon ber om hjälp är hon desperat och det finns ingen annan utväg än att be om hjälp. Så kommer det alltid att vara, det kan inget ändra på.

Skillnaden på henne och mig är att hon är en rollfigur i en såpa på tv..............



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0