Nr 2.

Hur kommer det sig att man ibland måste be andra människor att göra sina jobb. Hur kan man glömma det viktigaste vi har i den här världen. Jag pratar rätt mycket skit, pratar ofta om andra det finns faktiskt en del som jag avskyr och inte kan titta på utan att sucka. Men när nöden kräver att jag som mamma, kvinna och framför allt vuxen gör något när andra mår dåligt får jag inte bara stilla se på och skita i det, för det rör inte mig! I grund och botten så rör det mig rätt mycket!

Det är nog många som inte har en aning om vad jag pratar om men jag vet att det finns en som vet vad jag menar. När det gäller barn så måste man regera och göre det man kan även om det inte är mycket. Kanske kan det vara en liten knuff i ryggen för att något skall bli bättre.

En del människor är rädd för att lägga sig i, men ibland måste man, när nån far illa så är det ens skyldighet att ingripa. Att åtminstonte göra det man kan. Ibland är det inte så mycket men det kan vara den där knuffen. Jag hoppas att jag knuffat nån idag så att det går åt rätt håll, för jag vill att det skall bli bättre. Jag kommer aldrig att tycka bättre om de som lider idag men jag vill för den skull inte att det skall gå dåligt för den. Jag vill att den skall få det bättre, kunna må bra och förstå att det inte är dennes fel allt som har hänt. Det är ändå bara ett barn!

Glöm aldrig det du som läser! Barn är för viktiga för att ignorera!

En kort sak till bara, tack alla för kommentarerna som jag fått på det jag skriver. det värmer mitt hjärta att ibland göre något bra! Puss.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0