Pytonvecka!

Ja vad annat kan man säga. Måndag morgon på väg hem från jobbet, en räv på helt fel plats vid helt fel tidpunkt! Halvtrasig bil!
Sov en stund sen upp och dona lite i det som kallas hem. Tisdag var det dags för möte om vår skola. Kommunen har bestämt att vår skola skall läggas ner! Fy på dom! Tror ändå att det vart ett bra möte med mycket synpunkter. Er som inte kom ger jag bara en spark i arselet!
Tänkte lite mer på det där med skolan igår. När mitt barn är 6 år och har tagit bussen till ockelbo och gått på 6-års mellan 8 och 11 för att sedan vänta på bussen mellan 11 och 13, vad gör han/hon då? Kan jag med gott samvete sitta på mitt jobb i Gävle då och veta att mitt barn har det bra och är tryggt.....nja vissa galaxstora tvivel finns ju. Så det känns som om det inte får hända!

Tisdag kväll efter mötet hade jag feber när jag kom hem. Suck. Frossade på natten vilket ledde till ett besök ghos dr på onsdagen, lunginflammation. trodde i min vildaste fantasi inte att jag skulle få det men så var det. Soffläge två dagar. Igår var jag bjuden på ljusparty men dit kunda man ju inte gå och sitta där och snora och hosta - lite pinit eller....

Så idag vaknade jag till en helt ny värld. Hostar mindre, kan andas när jag vaknar och har ingen feber. Kors i taket och ramla ikull. Då är det bara å ta tag i allt som blivit liggande när jag haft soffläge. Ska till viken och handla idag, kanske slinker jag in på trivsamt en kortis. Vi får se. Ha en underbar dag, kväll helg så hörs vi snart!

//S

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att höra att du är på benen igen...ylwa

2009-08-21 @ 20:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0