Jobbardag.

Så var det då dags att börja jobba på allvar. Jag har varit ledig i tre veckor och bara jobbat ett kvällspass. Inatt är  första natten av tre sen jobbar jag natt resten av sommaren kan jag väl säga. jag jobbar tre natthelger i rad nu. På sätt och vis skönt, på sätt och vis lite jobbigt. Skönt eftersom jag blir hemma i veckorna och är tillgängliga för barnen. Jobbigt för att jag jobbar när alla andra är ledig. Men det kommer at gå bra det med.

Idag har jag planterat lite blommor, vill dock inte plantera i rabatterna eftersom det regnar. Barnen har hjälpt till att få lite ordning på altan, dom är så duktiga att hjälpa till. Inget gnäll eller oväsen utan de bara gör det. Nu sitter jag inne och skall läsa lite bok. Är inne i nån sorts läsperiod så jag bara läser. Men däremellan så gör jag ett litet ryck.

Var i Sandviken igår med Rose, då var jag in på bokia och beställde andra boken i Twilight serien. Det är en serie som passar mig perfekt. I pausväntan på nästa Twilight har  jag läst "Mina Motpoler" som är en underbar bok med både skratt och gråt. Daniel tittar på mig som om jag vore tokig, han är ju inte riktigt en människa som läser böcker och tycker att jag är lite tokig som molläser en bok på två dagar. Men han får så gärna tycka att jag är lite tokig, det tycker ju jag att han är rätt ofta *smile*.


Nu är det dags för lite lunch till mig och barnen. Puss


//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0