Kärlek!

Kärleken är nått som alla tycker olika om, det är ett konstigt fenomen som ställer till det mycket i många människors liv. Kärlek kan vara bra, dålig, lycklig, olycklig, hemlig ja kärlek kan te sig på måna olika sätt.
Jag lever i ett förhållande där kärlek innebär alla de saker jag skrev ovanför. Det konstigaste av allt är att jag nog i grund och botten alltid är kär. Jag har två barn som betyder allt för mig, vi är ovänner, tycker illa om varandra, bråkar och gör varandra ledsen men vi blir alltid sams igen. Och det finns inget så härligt som när barnen kommer ner på morgonen trötta och kramas lite.

Daniel - ja min man du vet - han är en stor slarver, alltid orakad, lortiga kläder, har egentligen ingen stil, ingen klass. Men jag älskar honom ändå. Det var ju så jag valde honom. Kärlek är inte att försöka ändra någon som man själv vill att en person skall vara, det är att lära sig leva med en personlighet som man inte tycker är perfekt men som gör att ditt hjärta slår dubbla slag. Kärlek är den där känslan när det pirrar i kroppen som om man vore ett barn som just fått sitt lördagsgodis. Den känslan har jag när jag tänker på, ser på och är med Daniel.

När man vuxit upp och barnen har kommit in i ens liv måste man ibland prioritera bort den härliga känslan av kärlek för att barnen skall må bra. Man får mindre tid för varandra och barnen suger musten ur en så man inte orkar med kärleken så som man kanske vill ha den. Tänk på att barnen inte tar bort din kärlek, de bara sätter den på "time out" för ett kort tag och det är vår skyldighet att förstå att kärleken finns där.

Kom ihåg det och tänk på att kramas ibland så du känner den där pirrande känslan så kommer du att förstå det här med kärlek, eller åtminstone börja känna vad ditt hjärta vill.

//S      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0