Dagen efter shopping.

Känner mig nöjd med mina inköp igår. Köpte lite kläder inför kreta resan nästa vecka, riktigt kul faktiskt och det är inte ofta jag säger så när jag har handlat. det finns ju inte så mycket för oss som är lite mer än mullig....jo jag vet, jag är en liten tjockis. Men jag måste trivs så just nu, om jag skulle få för mig att gå ner i vikt så skulle jag behöva må bättre, för att kunna hitta motivationen. Jag vet också att det alltid bara är svepskäl att säga att det inte går. men när gränsen att gå under ligger så här nära har jag inga planer på att prova. Men jag skall nog försöka nån dag.

Annars har inte så mycket hänt sen sist. Livet går vidare, barnen växer, Dannes frisyr - eller vad det kallas - växer, intrigerna på byn växer. Hade ett långt samtal igår, tror jag skall börja ta arvode, skulle kunna göra mig rik *haha*. Nädå, klart att jag ställer upp.

Ibland känner jag mig nog bra ensam, det finns nog inte riktigt nån som jag skulle välja att gråta som ett barn tillsammans med bara för att mitt hjärta behöver avlastas lite. jag kan inte för mitt liv förstå att hjärtat inte bara kan kasta ut alla tårar i blodomloppet och omvandla det till syre, förstår inte kroppen att jag behöver mer syre?? Det är så mycket i livet som är jobbigt för hjärtat att omvandla, så jag kan inte begripa vad en del människor i världen gnäller om. jag gnäller jeg med, men den senaste tiden har jag börjat tänka mig för innan jag på allvar gnäller!

Tänk på alla som mister en syster, bror, vän eller sin älskade. Eller tänk dig känslan av att inte få se dina barn växa upp eftersom du vet att du skalll dö.......Plötsligt är inte mina problem så stora, och till dessa människor har mitt hjärta hur mycket syre som helst!

//S

Kommentarer
Postat av: Cecilia Hed Malmström

Kreta låter ....låter....helt ljuvligt i tidig vår och där nästan försommar med härliga stränder, sol, värme och god mat...tror jag...

Härligt!!!

2009-05-13 @ 14:57:34
Postat av: Anonym

Härligt med semester.Hälsa kreta från mej,kom hem därifrån den 14 maj.ha en sköööööön semester.ylva

2009-05-19 @ 18:26:02
URL: http://ylwaslillahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0