Piga....jag.....ja det tror jag nog!

Varför skulle jag inte vara det, piga alltså. Vem skall vara det annars? Det är ju så att en del människor i världen är lite mer förberedd än andra, lite mer införstådd att saker och ting kan hända rätt snabbt. Ibland kan det vara rätt bra, andra gånger är det ett litet helvete. Nan blir lätt tagen för givet och får tänka åt en hel del andra som inte gör sig besväret att göra det. Jag vet inte om jag kommer att orka ha det så. Jag gör det för att hon litade på att jag skulle backa upp hennes tre pojkar om nått hände. På nått sätt förstod hon vad som skulle komma, varför skulle hon annars visa mig sånt som ingen annan vet? Jag tycker nog att det är dags att hennes tre pojkar lär sig vad livet går ut på och faktiskt lär sig nått.

Annars då? Jo tack det är sådär. Varit på Kreta en vecka och "vilat upp mig" som det så vackert heter. Jag fick feber när jag slappnade av, så det var det bara att sluta med. Veckan var bra, min familj fick vara en familj utan att behöva bry sig i farfar, calle, sommarstuga och farfars hus, mat, kläder och allt annats som är farfars.

Vi har solat, badat och ätit gott. Det var så länge sedan vi skrattade så mycket, åt allt och inget. Det är skönt att skratta så tårarna rinner, men man får ont i magen då;)

Ikväll sover Emili hos Adam och Linus hos Calle. Jag och Danne skall på hundutställning imorgon, Esthers premiär, det är bara att hoppas att det går bra. jag hoppas jag orkar skriva en rad imorgon och berätta.

Jag skulle ha varit på avdelnings fest igår men jag tror inte att jag mår så bra att jag borde dricka så mycket. Erkänner nog inte hur dåligt det är egentligen men jag är sån. Jag är stark och backar upp andra oftast struntar jag i mig själv men nu har jag ju kommit till den punkten att jag själv erkänner det så nu ordnar det sig nog snart.

Nu är det sllutklagat för idag, måste sova, jag skall ju ut och köra bil imorgon kl 05.15 så det är snart dags att sova. Puss och ha det!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0