Sol, blåst och höst!

Idag skiner solen så varmt. Det blåser lite lagom och det är helt underbart ute. det känns i luften att det är höst nu. Träden får gula löv, blommor i landet vissnar ner. På kvällen blir det kallt och mörkt. Jag gillar hösten. När mörkret kommer tänder jag lite ljus, mysiga smålampor i fönstren, en filt över fötterna i soffan framför tv:n och så en stor kopp te! Ja jag gillar det!

Har varit på skolan idag och tittat när barnen haft friidrottstävling mot de andra byskolorna i kommunen. Dom är duktiga, alla är med och hejar på varandra. Lärare som mäter längd, tid och höjd. Det är en vild aktivitet när alla kommer samman. Jag har varit med 3 år i rad nu och det är så roligt att se, en del barn känner jag igen sen förra året och dom har utvecklats så mycket. En del ser jag direkt vem som är mamma och pappa till, kanske har vi gått i skolan samtidigt deras föräldrar och jag. Så vi föräldrar som står där laddade och tittar på, hejar och kramar om våra barn som man skall göra när man är förälder. Barnen knuffar undan oss och säger att det är pinsamt, men vi kramas ändå!  Det är en mysig dag.

Har varit en sväng till Anna och fått lite fika med, hon packar för fullt! När hennes älskade Micke kommer hem från jakten kommer han att få leta alla sina saker - haha - men det kan han gott göra, Anna vill ju bara vara förberedd! Hon är sjuk - Anna - Hostar och snorar otroligt, men det går över det vet du hjärtat! Jag tycker bra om Anna, som en syster jag aldrig haft eller kommer att få. Tack för vänskapen Anna!

Nu håller jag på att måla, passar på att ta fönstren idag när det är så fint ute. Alla fönster på vidgavel och solen i ansiktet, där står jag och kisar med en pensel i handen. Men jag tycker att det är kul. Det kommer att bli perfekt när vi är klar det känner jag på mig! Nu åter till penseln!

//S

Kommentarer
Postat av: Anna

Nä vad gullig du är Sarah.Du betyder väldigt mycket för mej oxå Älskar dej <3

2009-09-29 @ 19:58:17
URL: http://annanilsenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0