Telefonen ringer....

Telefonen ringer i ett, jag hinnner bara lägga på så är det dags för nästa att ringa. Det är mormödrar, farmödrar, mammor och pappor i långa rader som vill byta några ord, höra vad som sades. Veta hur vi gör nu. Det är rätt så kul. Jag får ju berätta att socialdemokraterna i Ockelbo kommun har beslutat att inte stödja nedläggningen av byskolorna!

Socialdemokraterna vill ha byskolorna kvar för att ge byarna en chans att komma på hur vi skall visa upp oss och profilera skolan för att få till en ökad inflyttning. Det tycker jag är bra! Det är länge sedan jag kännde att jag kunde med stolthet och rak rygg stå upp och säga att jag är socialdemokrat!

Men det är nu vårt stora och tunga arbete börjar! Vi måste komma på hur vi vill bli uppfattade i Sverige. På vilket sätt vill vi "profilera" vår skola. Det är nu det är viktigt att alla som varit med i diskussionen om nedläggningen är med i diskussionen om framtiden! Så glöm nu inte att ställa upp, att vara delaktig i det arbete som påbörjas i och med detta beslut! Börja fundera, vad har vi som andra kanske saknar! Skriv ner det på ett papper och ta med till första träffen som vi alla kanske behöver ha för att kunna komma igång!

Väl mött och "upp till kamp" för en bevarad byskola med oanade krafter och ett brinnande engagemang!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0