Körslaget och Mojje!

Han är väl så söt. Mojje i körslaget. När mina barn var små eller kanske rättare sagt mindre så hade vi skivan med Nicke och Moje i bilen. Dom var faktiskt bra. Nu har så Mojje avancerat till körslaget med vackra Gry Forsell.

 

Han har en ungdomskör, lite kul att han fortsätter satsa på barn och ungdomar. Igårkväll i körslaget så skulle körledarna sjunga sina egna sånger så Mojje sjöng om bananerna, den är så gullig.

 


I fredags på jobbet brann det i huvudet på mig. Det är nog första gången på alla mina år i vården som jag är riktigt otrevlig mot någon patient. Att en del människor inte kan ha förmåga till empati till dom som har det sämre i livet än dom själva. Visst alla människor som är hos mig är ju sjuka och behöver hjälp, men en del vill ju inte åka hem när dom har fått hjälp med sina åkommor som dom söker hjälp för. Sådana patienter har jag svårt för och när dom sen lägger skulden på mig för nått jag inte gjort då brinner det i mitt huvud.

 

Det är inte lätt att vara läkare när man gör allt och ändå inte få hem patienterna. För en gång skull så såg jag nog lite av något jag tyckte lyste lite ”Mc Dreamy” hos en läkare på jobbet. Inte helt fel!

 

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0