Trött torsdag!

Imorse skulle jag sova länge, vaknade kl 05:40 av att Dannes klocka ringde. Att han aldrig kan smyga på morgonen! Somnade om och vaknade 06:20 superpigg! Undrar om jag blivit sådär gammal så jag vaknar tidigt och sitter och vänta tills tidningsbudet kommer så jag får tidningen?

 

Ja jag klev då upp kvart i sju och började dona lite i huset, tvätta, förbereda städ och städa lite i badrummen.

Emili sov däremot, jag tänkte hinna dammsuga på fm men det hanns inte. Anna kom på kaffe halv 10 och det var mycket trevligt.

Kvart i 10 klev så prinsessan upp, nervös inför dagen bravader.

 

Emili har varit i stallet idag och hopptävlat. Det har varit blåbärshoppning, en lokal liten tävlig men ack så roligt för ungdomarna. Emili var jätteduktig! Vi kom hem från stallet vid halv fem tiden.

 

Nu har vi ätit och intagit soffan och skrattar till ”sveriges sämsta bilförare”. Herre jösses att en del kan vara så odugliga på att köra. Undrar om det är så idag att man kan beställa körkortet på postorder? Men det som är viktigt är att jag har underhållning när jag halvsover i soffan.

 

Snart är det dags för ett hett bad, lite ljus och en bra bok i lurarna.

 

//S


Kommentarer
Postat av: camilla

min mormor gick alltid upp vid 5.. så när man frågade henne vad hon gjorde uppe den tiden sa hon alltid att hon väntade på tidningen.

men sarah, du har väl endå några år kvar innan du är så gammal som mormor blev.

så sluta upp med det där nu ;)



kraaam.

2010-04-09 @ 02:49:44
URL: http://jeanpilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0