Etiskt förhållningssätt!

Så har jag då jobbat en dag igen. Ingen bra dag att jobba, det känns nästan som om jag lika gärna hade kunnat stanna hemma. Ibland kan man gå till jobbet och må rätt risigt och ingen märker av det men ibland tror man att ingen förstår att nått är fel fast man ser ut som om man dött.

Jag trodde att jag kunde vara stark och ta kritik bra, men jag vet inte riktigt, jag kanske inte passar för det här? Jag kanske inte skall hålla på med studenter, jag kanske inte gör ett så bra jobb som jag trodde. Problemet är ju att jag tycker att det är kul - jättekul. Ja vi får väl se hur det blir.

Jag skall iaf jobba en extra dag imorgon, ett kvällspass med nya studenter på 111A få se hur det går. Jag hoppas att jag iaf lägger ner energi på studenterna. Jag har ändrat mitt schema för att kunna hjälpa studenterna den här gången.

Etiskt förhållningssätt är något vi sjuksköterskor drillas under tre år för att få. En del av oss sköterskor har inte förstått innebörden av ordet och beter sig som svin och det har jag sett idag och det är sorgligt. Sorgligt att några få skall få förstöra något som en gång varit ett kall!

Nu skall jag se på tv en stund sen sätta mig i badet - hett och härligt och avslapppnande. Det behöver jag idag!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0