Godmorgon!

Nu har barnen gått till skolan, jag äter frukost och knappar bort en stund vid datorn. Vi skall till köpis idag på em så barnen får handla sina julklappar.
Var riktigt trött igår, det tar på att jobba kväll sedan morgon, speciellt om man har student! Visst jätteskönt att stå med händerna på ryggen men så är det ju inte nu. Igår hade jag en undersköterska i mitt vårdlag som bara pratar och en student som inte riktigt kan ha kirurgtempo. Kirurgkliniken är en klinik med ett lite högre tempo än medicin. Ronderna med läkarna är snabba, snabba förrändringar i vårdplaner, och patientrerna blit ofta snabbt mycket sämre när dom väl blir det.

Jag tycker ju ok tempot men det är inte alla det passar och så är det nu.
Studenten som går med mig är jättsgo, snäll med patienterna, skriver bra i melior och är mycket korrekt när det gäller läkemedel, men tänket finns inte, sammankopplingar mellan när patienten blir sämre/bättre.
Jag vet att det måste få ta tid när man är ny, men så här lång tid kan det inte ta! Du är snart färdrig nu och skall kunna sköta det jag gör, du måste rycka upp dig lite!

Nog gnällt om detta!
Dags att fixa lite i hemmet, en tvätt vill bli hängd och diskamaskinen vill bli urplockad.
Puuss!

//S


Kommentarer
Postat av: camilla

hmm undra vem de kan vara som bara babblar :D

finns ju nån annan också som kanske inte snappat upp att man lär va lite snabb på kirren.. inga namn nämda.. :D

2010-12-16 @ 18:27:36
URL: http://jeanpilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0