Lördag eftermiddag.

Ja första natten har tagit slut och jag har sovit bort en stund på dagen. Vaknade ca 13:40 och låg kvar i sängen och tänkte lite, har mycket att tänka på nu. ja i och för sig skall jag inte säga att det är mycket för det resulterar bara i att tankarna fastnar på samma punkt. Undra vad resultatet av dessa tankar kommer att bli, blir det som jag tänker så kommer det nog att bli jättebra.
Att tankar kan påverka mig så mycket, trodde inte att det skulle vara så, jag är ju för gammal för sånt här! Men jag tar dagen som den kommer.

Jobbet inatt var okej, en lugn början och ett lite rörigt avslut men det är ju det jag gillar med kirurgen. hade med mig Pernilla inatt, jättekul eftersom jag inte träffar henne så ofta nu när hon pluggar igen.
inatt är det bacillen och jag. Jag hoppas vi får en bra natt.

Ibland ken jobbet påverka mig så jag nästan mår dåligt av det, en människas livsöden kan vara så tragiska. Nu har vi det lite så. Ett patientfall som berör mig så jag nästan gråter. Sådanna gånger kan jag undra lite vad jag har valt för yrke egentligen. Men samtidigt så tror jag att det är en del av att vara en bra sköterska, att bli berörd, att gråta med anhöriga och patienter. Att kunna hålla handen och göra det av medkänsla. jag tror att vi i vården måste kunna visa att vi är ledsna med de anhöriga som blir kvar när någon de älskar dör och försvinner från livet.

Nu skall jag se på simning på tv sen ta en dusch.
Du skall veta att du finns i mina tankar varje minut på dygnet!

Puuss

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0