Svek

Nu har julen passerat, jag har jobbat och vi har haft besök. Julaftonen förlöpte bra hos lillebror och Ella. En trevlig dag med trevliga människor. På kvällen var det dags att jobba natt på 111A. En bra natt. Sov en stund på juldagen innan jag klev upp för att tillaga kalkonmiddag. Att en kalkon skall ta så lång tid i ugnen. Efter middagen dags för natt nr 2, den jobbigaste och vidrigaste natten jag jobbat i hela mitt liv. Inte för patienternas skull utan för något helt annat.

Förlåt för att jag inte kom till dig! Jag skulle ha släppt allt och kommit. Julen är barnens helg och jag svek. Hur kunde jag vara så jävla dum!
Det kommer att bli ändringar här nu. Jag har aldrig kännt mig så sviken, så ensam som jag kände mig då. Hålet i mitt hjärta har aldig varit större och det kommer att ta tid innan det läker sig helt igen.

Jag är så trött på självömkan, att passa upp på, att höra att man inte vågar, att höra att man inte orkar. Men mest av allt är jag så himla trött på att jag skall ha dåligt samvete för att andra inte bryr sig. Nu är det dags att jag lägger fokus på 3 andra personer och skiter i alla andra som aldrig skulle lägga fingrarna i kors för att jag behöver hjälp.

Jag sov 4 timmar på annandagen, dagen mellan natt 2 och 3. Jag hade en vidrig huvudvärk när jag satte mig i bilen och åkte mot 111A för tredje gången denna julhelg, en av dom värsta jularna jag någonsin upplevt.
Men det kommer aldrig att bli så här något mer!

Idag har jag inte gjort någonting alls och det är skönt. Jag har gjort mat, inget annat.
Emili har haft pojkvännen här och det har varit bra för henne, hoin behövde nog det nu.
Tack för att jag fått gnälla av mig en stund, jag behövde det. Vid 7 kommer Anna på kaffe och det ser jag fram emot - min Anna!

//S


Kommentarer
Postat av: Anna

<3 <3

2010-12-28 @ 17:58:54
URL: http://annanilsenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0