Den där Bettan!

Det finns en tjej som är så go, hon är snäll, ödmjuk och en stor förebild.
När hon var liten tyckte hon om att titta på fåglarna utefter skidspåret precis som min Emili. Hon tyckte inte att det var viktigast att vinna, hon åkte ju iallafall. Så har hennes pappa beskrivit början på hennes skidkarriär för mig. Idag är hon en av dom största!

Idag är jag så mallig när jag på jobbet kan säga att jag måste se nyheterna för "Bettan" är med. Alla tittar på mig och tycker att jag är märkvärdig bara för att jag känner "Bettan". Sen inser dom att det är Elisabeth Högberg - skidskytten - som är Bettan. Det är då jag sträcker på mig. Att se hennes alltid så glada ansikte, härliga röst och inse att hon är normal fastän hon är kändis! 

Bettan skall till OS och det är stort! Hoppas det går bra för henne och alla de andra som åker. Jag skall titta och heja från min soffa eller från en sängkant på jobbet! Här får du en kortis av Bettan!
Konstigt, men Bettan känns större än Daniel Westling, men båda är två härliga personligheter!

//S 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0