Semester!

Min semester går mot sitt slut. På måndag börjar jag jobba! Jag lovade mig själv innan semestern att jag skulle ha en lat och slö semester, inget bloggande, inget städande och bara lata dagar. Och jag har följt mitt löfte.

Jag började en vecka i Turkiet med bad, sol och mat,lite mer bad och sol och så en hel del paraplydrinkar. Gudomligt skönt!
Vi hade en riktigt bra vecka, så skall man börja sin semester! På grund av shopping så fick vi så lov att köpa en till resväska till hemresan så nu har då Emili sin rosa resväska! Men inte grät vi för det inte. Bra shopping till ett bra pris är aldrig fel.

Emili har druckit paraplydrinkar hon med - fast utan alkohol, jag är ju en sån mamma som är lite hård på sånt.
Linus däremot kan man ju inte göra så mycket åt! Han låg på sängen en sen eftermiddag och spelade Nintendo ds och drack äppeljuice. Ett snabbt besök på toa resulterade i att han var tvungen att svepa hela skvätten äppeljuice han hade på bordet, problemet var bara att pappan i familjen hällt upp en STOR skvätt whiskey och ställt bredvid hans glas! Givetvis svepte han pappas skvätt inte sin egen. Som tur var så han inte Linus svälja utan spottade tillbaka allt i glaset igen. Hade han svalt hade vi nog fått magpumpa han men nu drack han bara massa vatten och borstade tänderna x flera kan jag lova.

Men vi fick oss ett gott skratt och ett löfte från en liten gosse att han aldrig mer i sitt liv skall dricka whiskey! Få se hur länge de orden sitter kvar!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0