Pojken från pågen!

Ibland är livet bra märkligt. Tänk vad man kan göra utan att tänka sig för. Jag är inte en människa som gör saker utan att tänka snabbt på konsekvenserna först men ibland, inte så ofta, men ibland händer det. Nu har jag gjort en sådan grej.

 

Jag var på väg till jobbet, solen sken och det kändes som en bra dag. I rondellen i Sandviken står en lastbil och väntar på att få köra in i rondellen. Bilen var en brödbil från pågen. Men det var inte det som var intressant. I bilen satt en av dom finaste killar jag sett på väldigt länge. Han var så in i vassen snygg. Givetvis var han tvungen att se att jag gapade som en mört, han log och skrattade till.

 

Han åkte in i rondellen precis efter mig och åkte där en stund innan han svängde in på Statoil. Jag var ju på väg till jobbet så jag skulle åka rakt men helt plötsligt så upptäcker jag att jag gör en U-sväng och åker mot Statoil. Vid macken kliver jag ur bilen och går in i butiken. Där står han. Jag går raka vägen mot dricka kylen och tar en loka och går mot kassan.

 

När jag har betalt och vänder mig om står han där en liten bit bort och tittar på mig. Han frågar med ett leende om jag inte skulle åka mot Gävle. Jag har aldrig träffat honom förr, inte sagt något åt honom nu men som vanligt är jag ju lite kaxig av mig och har lite svårt att förstå mitt eget bästa så jag svara bara: Jag var ju tvungen och titta om du var så snygg som jag fick för mig!

Hur dum kan man bli tänker jag tyst för mig själv, men han bara ler.

 

Han plockar upp en lapp ur fickan, skriver något på den och lämnar den sedan till mig: Min msn står på baksidan jag heter Mattias säger han och jag bara står där.

Min första kommentar blir; Jag är gift och har två rätt stora barn.

Jag tar emot lappen och går förbi honom innan jag vänder mig om och säger; jag heter Sarah.

 

Jag skyndar mot bilen, nu är jag sen till jobbet. Jag är nog lite chockad, vad har jag gjort, är jag inte riktigt klok! Jag är lyckligt gift, jag älskar Daniel. Det finns ingen i den här världen som jag skulle byta ut honom mot. Jag älskar den lortiga, tokiga bilmekanikern som är pappa till mina barn!

 

Nu ligger han som kontakt på min msn.

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0