Ensam

Daniel är på kurs så jag och barnen är hemma själva. Vi har precis kommit hem från stallet och är lite småkulna. Emili var duktig idag. Nu är det lite tv titta innan det blir gonatt. Hinner nog med att göra lite nytta också.

 

Jag tycker inte om när Daniel är borta, jag sover sämre då. Tur att jag jobbar kväll imorgon. Sen är jag ledig två dagar innan jag gör en natthelg. Emili skall köra debutant tävling i folkrace i helgen, lite nervös tror jag att hon är. Linus vattkoppor har börjat torka ut så snart kan han gå tillbaka till skolan. Han har tråkigt nu om dagarna så jag tror att han kommer att tycka att det är skönt med skolan igen.

 

Jag betalade det sista på vår resa igår så nu är det bara att invänta datumet och semestern.

Jag har mycket att planera nu, men det är kul. Ser fram emot den här sommaren lite extra, får en känsla av att den kommer att bli rolig och annorlunda.

 

Jag har insett att livet kan ta oväntade vändningar som till en början kan verka helt fel men som så här på sikt kan ha haft en positiv innebörd. Effekten av ett viktigt val kan låta vänta på sig och till en början uppfattas som svår och jobbig men sedan vända till det uppenbara.

 

Tack för att du gav mig möjligheten att själv bedöma hur jag vill ha det i framtiden!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0