Snö!

Nu har första snön kommit, ett tunnt fint snötäcke pryder gräsmattan. Lite härligt är det men samtidigt lite jobbigt. Snö innebär skottning, pulsande på morgonen, snödränkt bil och halka på vägen. Det mysiga är den härliga känslan av mjukhet, ljuset som snön avger och snöänglar.

Har ätit lunch med älsklingen idag, blev chinamat, jättegott och trevligt med en lunch ihop. Kikade förbi vid staffans bil en sväng och hälsade på hans lilla vovve. Skitsöt voffs. Åkte till Anna och drack kaffe och hjälpte henne med en uppgift så nu är jag totalt utlämnad till Anna. Min yttersta svaghet finns hos Anna. Men det kvittar egentligen för jag vet att hon inte säger nått.
Hoppas bara att hon får andvändning för det.

Ikväll sitter jag vid tv:n med datorn i knät och jobbar lite, orkar inte så mycket annat idag.
Ska ta ett hett bad och sen titta på tv hela kvällen, kanske hinner jag med en kopp te i morgonrock innan jag slumrar in.
Puss!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0