Söndag kväll.

Det är söndag kväll, Calle och Lina har åkt hem och Daniel har åkt och hämtat barnen i Ockelbo. Själv har jag precis klivit ur badet, sitter och ser på tv med datorn i knät. Det är jätteroligt att ha besök, vi har ätit gott och druckit en hel del vin och glögg. Blossas saffransglögg var faktiskt jättebra, men inte så bra som ckokladglöggen - det är min favorit!

Imorgon är jag ledig, skall läsa lite studentarbeten bara inför seminariet på tisdag. Skall bli spännande att se vad studenterna tycker om etik.
Det har kommit lite snö i helgen, bara fluffig härlig snö. det är så fint när det snöar. Sitta inne vid en brasa, titta ut på snön och sippa på glögg - det är en riktigt härlig vinterkänsla.

Tänkte jag skulle försöka baka lite saffran nån dag, behöver lite lussekatter till lucia iallafall, skall försöka göra så mycket som möjligt i tid i år så jag slipper stressa sista veckan innan jul. Nu skall jag fixa lite fika innan barnen och Daniel kommer hem. Då blir det kvällsfika och film. Puss på er och ha en bra vecka.

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0