Fredag.

Ja idag är det fredag och sista dagen på älgjaktsveckan. En veckas semester är snart till ända och det är dags att börja jobba igen. det har varit en lite märklig jakt i år, väldigt många varg obs har det variot. Hundförarna har inte gärna släppt sina hundar då vargen numera tar även våra jakthundar som föda.
Tänk att det som började med att Bringa blev vargdödad skulle bli så här stort. Det trodde jag inte då. Jag trodde hon var en på miljoner när vargen tog henne men ack så fel jag hade!

Linus har varit med på jakt tisdag och onsdag och Emili torsdag och fredag. Igår kväll direkt efter jakten åkte Emi.li på ett boxningspass i Ockelbo, hon var rätt slut när hon kom hem. Men hon är duktig!
Linus pluggade för provet han skall ha idag. Han slkulle placera ut alla Europas länder på en karta. Han var jätteduktig så jag hoppas det går bra för honom idag.

Själv var jag också och gymmade igår, ja tänk så rätt ni hörde. Den här kroppen som jag fraktar runt har börjat träna. Jag vet att det låter som ett skämt men det är faktiskt riktigt trevligt och man mår ju så bra efteråt. Jag kommer aldrig att erkänna det men tack Anna och Marina för att jag får följa, det är ju så kul!

Huset är nu städat och det är så fint. I köket luktar det vaniljtvist och tvättstugan är tom! Bara ren tvätt som hänger för tokning. Ikväll kommer motionssektionen hit på middag, lite vin och så möte naturligtvis. Skall bli trevligt.

Nu skall jag ta lite frulle sen hundpromenad, efter det en resa till Ockelbo för handling! Puss och hej.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0