Nattjobb.

Ska snart åka iväg och nattjobba lite. Gör en singelnatt och jag brukar inte göra sådanna men det skall bli lite skönt. Mina ladioes har varit hit idag, vi har planerat lite kul inför jul.
Har hunnit göra en hel del idag, tvättstugan är full i ren tvätt nu och golvet tomt. Rätt skön känsla.
Jobbar med Anna och Marlene inatt, två underbara bruttor så natten blir bra oavsett hur jobbbig den är.

Igår när jag var i valbo drack jag en cafe latte på madame. När jag satt där i lugn och ro kom det en tjej med en barnvagn och med sin mamma i släptåg. Mamman var i 60-års åldern och var lätt nervös skulle jag vilja påstå. Hon stressade runt som en tok, röck och slet i allt, beställde en bakad potatis och isvatten, ändrade sig och tog en varm smörgås, ändrade sig igen och skulle bara ha kaffe och en bulle. Hennes val slutade med att hon beställde en bakad potatis och en loka och efter det skulle hon ha en äppelkaka med vailjsås och till det en kopp kaffe. Undrar om hon åt upp det, maken till velig människa har jag inte sett!

Tack för idag!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0