Dags för ett nytt inlägg.

Nu har jag jobbat mina tre förmiddagspass och det var ju inte så kul att kliva upp kvart i fem på morgonen inte! Jag har ändå haft tre bra pass, tack Cilla och Karin Prim för att jag har fått vara på samma salar dessa pass.


Man träffar många individer på mitt jobb, en del kvinnor och män är riktigt trevliga, små söta tanter och gubbar som många av oss skulle kunna ta med hem. Orakade små män som inte sett dusch och rakapparat på flera år, blinda damer som inte varit till hårfrissan på minst 40 ca hår. Dessa patienter är det så roligt att hjälpa så att dom skall kunna åka hem och ha det relativt bra.


Sen finns det sådana patienter som jag helt ärligt skulle kunna ställa ut på gatan i 30 graders kyla i kalsonger och stänga dörren. Att man kan bli så totalt befriad från ansvar och uppförande!! Ja det är sådana gånger det är tur att jag är så himla bra och perfekt så jag har makten att klaga på andra.


Jag har jobbat med våra ordinarie undersköterskor nu också två dagar å det är så skönt. Allt bara händer, jag behöver inte tänka på vad som skall göras utan det blir bara gjort.
Nu är jag ledig i fyra dagar, idag skall jag stå i valstugan hela dagen och imorgon skall jag till frissan.
Puss och Hej!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0