Jobbarhelgen som försvann!

Ja, en otroligt jobbig helg är till enda.
Tanken vara att jag skulle ha börjat jobba i fredags men så blev det inte.
Kl 17:00 ca kom Daniel in efter att ha varit på ved backen och hade bröstsmärtor på vä sida som gav domningskänsla i vä arm samt stramade uppåt halsen. Ja... och vad säger man då som utbildad sjuksköterska. det blev ett samtal till 112 och ett till 111A. Ambulans beställd och sagt ifrån nattjobbet.



Vi blev på akuten i 5 timmar och efter det blev Daniel inlagd med telemetri övervakning och fortsatt troponinserie.
Emili hade folkracetävling dagen efter. För att hon skulle kunna tänka på något annat än pappan,
 så bestämde jag mig för att dra ner bilen till Skutskär så hon kunde köra och det gjorde henne mycket nöjd.



Jag har aldrig kopplat på en släpvagn på bilen förr, jag kan inte skruva bil, hade sovit 1 timme natten mellan fredag och lördag men på lördag morgon kl 05:30 rattade jag bilen med trailer till skutskär.
Jag fick hjälp att parkera trailer av fina Maria för jag har ju aldrig backat med släp!
Tack gode gud att det finns människor som har annat än bomull innanför pannbenet och kan ses som riktiga vänner!!
Självklart så skulle bilen gå sönder, bara för att Daniel inte var med men vänner hjälper varandra i alla lägen! På ett kick hade Mattias fixat felet!
Två själar som ställde upp hela dagen och som har min eviga tacksamhet!
Mattias Lönn och Maria Nyström!



Daniel är hemma nu och det är skönt. Han är ganska trött och tagen men skapligt okej.
Det är svårt att få honom att förstå att han skall ta det lite lungt. Idag släpade jag med mig honom och hämtade hem Emilis Opel Calibra bara så han skulle ta det lungt så nu står den här på gården.


Emilis Coach hade tvättat bilen så nu är det bara målning kvar.
Tack snälla Mattias!

Ja det är tur att helgen är över för den här helgen har varit jobbig. det var nog bra för min del också att vi var till Skutskär igår, annars har jag tjatat ihjäl personalen på 105:an. Jag har en benägenhet att bli arg och irriterad när jag mår dåligt. Och visst mår man dåligt när den man älskar blir sjuk!!
Tack för ikväll!

//S





Kommentarer
Postat av: Lillebror

Och nu säger ni till om ni ska ha hjälp, jag och eddie kommer att komma och kolla i årsunda ;)

2011-08-14 @ 21:58:19
Postat av: Sarah

Jadå Lillebror, då säger jag till, Tack!

2011-08-14 @ 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0