Bommersvik 2

Lördagen började med frukostbuffé, att det är så gott med frukost när man är borta och allt är serverat.

Efter frukosten var det dags att träffa en härlig personlighet – Peter Öhman – en positivt aggressiv, humorfylld och mycket kunnig man.
Han lockade fram våra bästa sidor på ett lite provocerande men underbart sätt.
Han gav oss vägledning om hur vi skall axla vår nya - för en del - roll som förtroende vald S-politiker i Ockelbo kommun. Många bra ord på vägen och fullt av nyväckta tankar inför mitt nya uppdrag.

På fm var det dags för kaffe och den smarrigaste fika buffé jag sett någon gång, så mycket gott att välja på.



Efter Lunchen på lördagen kom Sven-Erik Österberg till Bommersvik för att träffa oss socialdemokrater från Ockelbo. Han hade läst på sin Ockelbo historia och visste en del små men viktiga detaljer om Ockelbo.
Efter sitt anförande hade han en frågestund där vi fick ställa frågor till honom och det var då jag blev positivt överraskad, han svarade lätt på alla frågor. Undvek inga frågor och svarade relativt snabbt. Han svarade relevant utan svammel, han gav sina åhörare utrymme att ställa frågor vilket avslutningsvis gjorde mig lite imponerad.

    

Middag blev det även denna dag;
Förrätt; en potatiskaka med crème fraiche, rödlök och löjrom till det serverades vitt vin.
Varmrätt; hängmörad entrecote med café de pari smör, en crème fraichekräm med röd lök och en bakad potatis, till det serverades ett rött vin som kommer att läggas till i min favoritlista över rött vin.
Dessert; ett bord fullt med desserter, glassbomb, kaffepannacotta, choklad mousse och några till godsaker.

Middagen avslutades med kaffe och en Baileys – mycket gott.
Till tonerna av Eric Saade i melodifestivalen avnjöt jag dessert och kaffe i trevligt sällskap.

Även denna kväll bjöd Tord upp till sång till långt in på småtimmarna, sömnen kom så småningom krypande och jag somnade med ett leende på läpparna. Jag tror jag skall åka på fler sådana helger med mina partikamrater. Vi är i så olika åldrar och har haft så himls roligt, det har varit högt i taket så alla har kunnat säga det som dom velat. 

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0