KS; Kommunstyrelsen!

Jag var på kommunstyrelsen i måndags, intressant. Det är mycket som tas upp till diskussion, en del saker informeras det bara om så kommer de vidare utredningarna vid senare sammanträden. Eftersom många ärenden är helt nya för mig så var jag rätt mossig i huvudet när jag kom hem. Bearbetningen av all fakta tar en stund när man är ny men det trillar på plats efter lite funderande.

I kommunstyreslen sitter många olika individer, det är många olika tjänstemän, olika politiker också jag, jag som är helt perfekt, förstår allt och vet exakt hur allt skall vara. Eller så var det inte riktigt så det var. Till en början känner man sig fullständigt blåst, kan inget, vet inget och kommer aldrig att förstå. Men efter en stund när kroppen lugnat ner sig lite så börjar man faktiskt fatta en del och det är då det börjar bli lite spännande, roligt och mycket intressant.

Så nu kan jag nog säga att jag är politiker, först och främst så är jag en "vanlig" människa men sen är jag en sån där "politiker" och faktiskt så är det ju samma sak även om inte alla ser det så. Politiken är ett intresse hos mig, det ger mig möjligheten att påverka och vara delaktig i olika beslut i min kommun och det känns bra. Jag är även din representant om du vill.

Ett lite märkligt inlägg kanske men  - det är jag - och man får ta mig som ett helkoncept, antingen hela mig eller inget! Puss på er!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0