Citronpannacotta

Citronpannacotta med granatäpple  6 port. 



Ingredienser;

1 st vaniljstång

2 st gelatinblad

4 dl grädde

1 st citron, rivet skal

0.5 st citron, saften

2 tsk florsocker

0.5 st granatäpple

 

Gör så här;

Skär ett snitt i vaniljstången och gröp ur fröna.

Lägg gelatinbladen i blöt i 5 minuter.

Koka upp grädden med vaniljstången och fröna.

Tillsätt rivet citronskal, citronsaften och florsocker.

Lägg i gelatinbladen och blanda om.

Ta upp vaniljstången och häll blandningen i fyra glas.

Ställ kallt i minst 2 timmar.

Gröp ur fröna från granatäpplet.

Vid servering;

Fördela granatäppelkärnorna över pannacottan.

//S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh,du lägger ut så goda recept här,är du en sån en sån gourmet som lagar mat med hjärta och hjärna?

Det här måste jag bara testa på min familj,själv älskar jag efterätter.....som tyvärr oxå syns..men men man har bara ett liv,det är till för att avnjutas.Ha en trevlig helg! Ylva

2011-01-15 @ 14:39:15
Postat av: Sarah

Jo jag gillar oxå desserter och fikabröd och visst syns det på utsidan av någon anledning.

Tack Ylva!

2011-01-15 @ 14:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0