Extrakongress.

I fredags ringde Ewa Jansson till mig, distriktsombudsmannen på partiet. Hon ville bara berätta att jag hade fått flest röster i valet av vem av ockelbos kandidater som skulle få åka på Socialdemokraterans extrakongress i slutet av mars.
Så nu skall jag åka på kongress, det är bara ett probelm - jag vet inte hur man gör! Jag har väl aldrig varit på kongress - hur beter man sig, vad har jag på mig och framför allt! Vad väntas av mig? Det blev mycket att fundera på men det kommer att ordna sig det vet jag. Jag är ju inte så rädd av mig tror jag, jag kan prata så det borde inte vara något problem att få svar på mina frågor.

Mitt största problem är nog att packa väskan, vad i hela fridens namn skall jag klä på mig, man måste ju vara uppklädd och fräch, man måste vara fin eftersom jag representerar Ockelbo och det är sällan jag är uppklädd och fina kläder äger jag nog inte. Hua vad det blev mycket nu. Men det skall bli så himla roligt. Lite mallig blir jag ju när andra medlemmar vill att jag skall åka.

Nu får vi se vad valberedningen har plockat fram för kandidat till partiledarskapet inom partiet.

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0