Trettondagsafton.

Dagen skulle ha börjat med sovmorgon men telefonen ringde 05:50, det var Bertil så jag lämnade luren direkt till Daniel. men sen var det stört omöjligt att somna om så jag klev upp halv 7.
Startade en maskin tvätt, gjorde eld i spisen och plockade iordning lite i huset.

Anna kom förbi på lite kaffe så jag fick lite sällis. Hon hade nästan ingen röst efter sin febertopp i nyårshelgen.
Var till ockelbo en sväng vid lunchtid för lite inhandling av bröd och mejerivaror inför helgen.
Jag jobbar natthelg och det känns riktigt bra. Det var länge sedan jag jobbade helg nu.

På eftermiddagen har jag plockat bort en del av julen. Julgranen har åkt ut och tomtarna är på väg ner i sin koffert. Gardiner och ljusstakar och stjärnor får sitta kvar ett tag till.

Igår var vi till köpis jag och barnen, Linus skulle handla lite kläder. Han handlade en skjurta, en cardigan och två t-shirts - rätt mycket för att vara han. Även Emili handlade liten linnen och ett par skor.
Jag handlade två koftor jag med och några linnen.

Igår eftermiddag klippte jag ner Kajsa - alltså katten. Hon har varit så tovig i pälsen så nu var det dags. Jag har klippt hela ryggen och ner på sidorna sen har jag sparat resten. Jag skulle behöva ta bort lite till på bakbenen men det får bli sen, hon måste vänja sig lite först.

Kollade lite bloggar idag och hiottade lite kort på gobiten Eddie.
Håll till godo med två bilder som jag nallade på Ellas sida.





Fasters gobit!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0