Lilla mamma

Ibland känns livet bara för orättvist!
Igår var det dags för återbesök till kirurgen som opererade mamma för fyra veckor sedan. Min mamma fick cancer i tarmen och opererade bort en bit av tarmen. Allt har egentligen gått bra fram till återbesöket igår,
Efter 10 år på kirurgen så har jag lärt mig en del och med mammas erfarenhet så har jag lärt mig att ta magkänslan på lite större allvar.
 
Resultatet av operationen blev att man hittade cancerceller i de lymfkörtlar som togs bort.
Det innebär att vi skall till onkologen för att planera cytostatikabehandling.
Så min magkänsla hade rätt och jag hade önskat att jag haft fel...
 
Träffade dock underbar personal på kirurgmottagningen, Petra, Marlene och Camilla, tre favoriter från 111A.
Vissa saknar jag från 111A andra inte!
 
Jag är så tacksam för att allt gått bra under operationen och att vi haft dom bästa läkarna man kan tänka sig!
Min tid på 111A har gett mig fördelen att förstå händelseförloppet hela vägen. 
 
Nu är det bara dags att ladda om batteriet och lära sig en ny del av svensk sjukvård, något jag faktiskt hade kunnat klara mig utan men all lärdom är bra.
 
Tack för stunden!
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0