En stund sedan.

Ja det var ett tag sedan jag skrev nu, har nog ingen aning om varför men jag tror att det beror på att jag inte har orkat bara. Idag tänkte jag vara amitiös och skriva två inlägg, varför, jo för jag tycker inte att det passar att skriva dom i ett och samma helt enkelt.

I lördags var vi på utställning med Esther, det gick jätte bra. Hon fick en 1:a och gick vidare i sin grupp, efter det blev hon 2:a och fick ett cert. Jag blev så himla mallig. För er som inte vet kan jag bara säga att det är kanonbra. Jag vill kunna ta en valpkull på Esther och då behöver jag ett championat i utställning och lite bra jaktprov.

Söndagen tillbringade jag med att göra ingenting, var fram på loppis en sväng och pratade lite skit. Ganska skönt att prata skit en stund och glömma allt annat. Var till Sussie och Marianne en liten,lång vända också för ytterligare skitprat.

Igår var det måndag och jag var in till jobbet. Bestämmde mig för att åka in och maila hem lite papper så jag kan jobba hemmifrån. Oj så det där lät, jag som jobbar på vårdavdelning som sjuksköterska hur skulle jag kunna jobba hemmifrån?? haha jo jag tar hand om blivande sjuksköterskor som skall komma till kirurgkliniken, gör scheman, välkommstbrev, bedömmer och mycket annat smått och gott. Det är faktiskt riktigt kul. Inspirerande och det ger mig mycket tillbaka.


Alla människor borde få höra att de gör nått bra, att de man gör passar och att det ger andra människor en positiv känsla och ett engagemang. Jag tror att jag gör det med studenterna på mitt jobb. Jag hoppas iallafall att jag gör det.


Nu skall jag vänta på att doktorn ringer mig få se om han kan ordna ett sjukintyg åt mig. det är nog inte bra att jag jobbar när jag mår så här!


//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0