Lördag eftermiddag.

Första natten av tre är avklarad. Kan ju inte påstå att det varit en bra natt. Patienter som inte sover och doktorer som inte har något innanför pannbenet. Ibland kan man undra varför en doktor inte kan ha lite empati och medkänsla när dom pratar med patienten. Oftast tycker jag att våra läkare faktiskt är duktiga men inatt har han kunnat få en liten käftsmäll.
Hans klantighet kostar ett liv så mycket oro och ångest att jag inte kunnat göra något för att lindra det. Sånna gånger skär det i mitt hjärta.
Det är tur att vi har så bra personalgrupp att man kan spy galla till varandra för att kunna gå vidare. Tack Maria!

Lillebror kom på besök idag. Han och Ella skjutsade en bekant till Järbo och kom förbi vid mig en sväng - alltid lika kul.
barnen och Daniel är på Rallycross i Bollnäs. Det är så kul att han gör saker med barnen, ofta har han inte tid men han behöver det. Barnen börjar skolan på tisdag, dom suckar och stönar över att sommarlovet är slut men jag tror att dom tycker det skall bli kul att träffa alla kompisar igen.

Emili och Adam har varit tillsammans i 5 månader idag så han skall komma hit och sova kvar till imorgon då gänget skaqll åka på folkrace i Årsunda, Emili vill köpa en bil så hon kan börja köra. Ja och vad tycker man som mamma om det då? Jo man säger javisst med ett leende på läpparna och är superorolig på insidan. För visst blir jag lite orolig, men samtidigt tycker pappan i familjen att det jättekul. Vi får väl se hur det blir, det kommer nog att ordna sig perfekt.

//S

Kommentarer
Postat av: Anonym

de blev ju så klart ingen bil för pappa ville buda på en bil som jag inte ville buda på! :( Älskar dig /e

2009-08-16 @ 22:50:22
URL: http://emiliviolaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0