Blixtar och dunder.....

Ja det var ett himla oväder jag vaknade av i morse. Blixt och dunder men konstigt nog inget regn. Låg vaken en stund och lyssnade. Sen kom regnet, i bondespelet skulle det ha hetat "slagregn, all din gröda förstörs". Det var som om hela himlen öppnade sig. Skönt att ligga i sängen och titta på sånna gånger och inte vara ute med hundarna.

Efter det åskvädret gick det inte att sova mera. Så det var bara att kliva upp och börja städa lite. Dammsuga, torka golven, tvätta det sista i tvättstugan och stryka det som tillkommit i strykhögen. Ska jobba sista passet idag innan semestern och vi skall till stugan så jag vill gärna ha allt gjort före det. Tänkte att jag och barnen skulle åka imorgon bitti så kommer Daniel efter när han slutat jobba.

Eftersom jag åker till stugan vet jag inte om det blir så mycket bloggat under kommande veckor men jag skriver väl och berättar när jag kommer hem så ni vet vad jag haft för mig.

By the way...var på nya Harry Potter igår kväll. Den var klart bra och sevärd. Du som läst böckerna kommer att sakna en del men det är bra gjord. barnen har blivit vuxna och därmed ökar givetvis problemen. Jag är ju ett litet freak av Potter men du kan se den även om du inte är lika fanatisk som jag:) Alltså "Harry Potter och halvblodsprinsen" får 5 tuvor av 5 möjliga!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0