Pride

Får mig en stark påminnelse om att prideveckan dragit igång i Stockholm när jag tittar på Allsång på skansen. Skulle kunna tänka mig att fara ner till Stockholm när det är pridefestivalen. Tycker att det är kul att delta när jag vet att det handlar om att stå för vem man är. Att kunna visa sin kärlek till någon är alltid så gulligt tills det handlar om kvinnor och män av samma kön. men det är väl verkligen att kunna visa sin kärlek och att stå för det man tycker och värderar!

Idag då, jotack det har varit en bra dag. Lite shopping och en hel del titta. Tänk så mycket fint det finns. En del människor handlar hur mycket som helst, konstiga glasprylar för flera tiotusentals kronor som inte är värt mer än att ramla i golvet.

Nä vilken underbar man som pratar på Allsången nu, han vet också vad det betyder med sann kärlek på samma villkor.
Han jobbar på glada hudik teatern, jag har ingen aning om vad han heter men han är gudomlig! Dags att lyssna på människor med ett funktionshinder som fått helt rätt förutsättningar för att kunna utvecklas till otroliga individer. Tänk om alla kunde få dom förutsättningarna, inte skymfas undan av föräldrar som inte kan hantera deras hinder i livet!

Tack och hej!

//S

Per Johansson hette han!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Hed Malmström

hej på er och härlig semester i småländska bygden.

När kommer ni hem?

Calle ska ha fest på lördag och undrar om Linus är hemma?

2009-07-29 @ 08:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0