Respekt, kräftor och bröllop/dop.

Helgen är till ända och mycket har hänt. Vi har varit i stugan hela helgen med svärfar, Dannes bror och hans tjej. Det har varit kräftfiske på agendan. Har fått ca 50 kräftor ocgh det är kul. Spännande att kolla burarna för att se om någon liten rackare har krypit in.
Jag har kokat kräftorna och på lördag kväll var det dags för avsmakning. Jättegott var det och en snaps slank med å:)

Igår var vi på dop för lilla Eddie, fasters gobit! Och det blev som jag trodde - ett kombinerat bröllop och dop! Men så mysigt det var. I trädgården hos Tomas och Ella. Ella var så fin och Tomas så stilig! Till och med Ella hade kunnat hålla det hemligt och det är nått stort, hon gillar ju att berätta saker och ting! Välkommen Ella till familjen - du passar bra in hos oss - liten tokig kvinna med mycket skratt och en härlig personlighet! Jag tycker om Ella!

Eddie fick ju sitt namn också, den lilla numera runda gossen har numera officiellt namnet Liam Edwine- Han har blivit stor, det går ju så fort när dom är så små, det märks så väl när dom växer.

Det tråkiga med denna helg är all den respektlöshet man måste visa bara för att man är karl, änkeman och tror att allt man gör och säger är perfekt! Att man inte kan vara lite ödmjuk! Ska det vara så svårt att tänka på andra än sig själv! I helgen har jag och Daniel lagt oss vid halv 3 på nätterna eftersom vi tagit reda på kräftorna. På morgonen vid halv 9 har vi fått frågan när vi skall kliva upp. När vi påpekat att vi behöver sova så har vi fått en uppdatering i sömnvetenskap om att kroppen bara behöver sova 6 timmar sen är den pigg igen.

Men om jag skiter in forskning då! Om jag vill sova 8 timmar när jag är ledig? Ska det vara så jädra svårt att få göra det! Ja det har varit störtomöjligt.
Sen en viktig sak som jag måste påpeka! Golf på tv är inte familjeunderhållning när familjerna träffas. Men så är det här, tv har bara visat golf så igår bytte vi kanal och tittade på en riktig familjefilm vilket resulterade i ett l¨ngt utlägg om att det var sista dagen av 4 i golfturneringen och att det var man bara tvungen att se! Men vi bytte inte vilket gjorde att någon blev skitsur och gick och lade sig!

Nu har jag fått spy lite galla så nu är det dags att sluta!
Jag och Esther skall nosa upp husse nu för han har precis skjutit en bock! Dags att prova vovvens nos!
Puss!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0