Sadla om?

Ibland brukar jag fundera på vad jag skulle göra om jag inte skulle jobba som sjuksköterska.
Det är svårt att bara byta yrke från något man faktiskt tycker om och trivs ganska bra med. Om jag fick välja om skulle jag vilja vara barnboksförfattare. Skriva små söta böcker om djur och natur och kunna drömma mig bort till en bra och härlig värld av fantasi.
 
Jag har otrolig fantasi så det skulle nog inte vara något problem men däremot så måste det ju skrivas ner och låta rimligt - åtminstonte för dom små barnen.
Men nu är ju inte barnboksförfattare något man utbildar sig till så jag får nog lägga dom tankarna åt sidan :)
 
      
 
Ja, Beatrix Potter var en stor författare/konstnär med otrolig fantasi!
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0