Minnet!

Jag jobbar ju med kroppen i mitt yrke. Och som bekant så har kroppen en hel del mystiska sinnen som gör att vi kan känna, se och höra saker och ting. En annan märklig gåva vi har är det här med att komma ihåg olika saker. En del saker är bra att komma ihåg och andra kan man sortera bort.

Jag har träffat någon som oxå har ett minne - tror jag - eller så är det det han har sorterat bort. Jag har aldrig i hela mitt liv - som är 36 år - träffat någon som säger så mycket "jag vet inte" och "jag kommer inte ihåg". Hur är man funtad när man inte ens kommer ihåg så enkla saker som att läsa innantill på ett papper.
Jag har ett otroligt tålamod, men idag har det blivit totalt utnyttjat så det finns nog inget kvar. Hur kan man vara så himla dum och inte förstå att man inte begriper något?

Jag har gjort mitt yttersta idag och känner ändå att jag inte har fått en vettig lärdom att gå in i detta huvud! Herregud människa, tänk på vad du valt för yrke! Vad trodde du att det handlade om, att stå med armarna i kors och se på när andra stressar ihjäl sig. Det är nog dags att du tar dig en allvarlig funderare på hur du vill att ditt fortsatta liv skall fungera, för att säga "jag kommer inte ihåg" fungerar inte längre! Väx upp!

Annars har det varit en rätt vanlig torsdag, jobbat, städat och nu dags för ett välbehövligt bad, lite levande ljus och Celine Dion tror jag. Jag måste hitta mitt tålamod till imorgon, för då skall vi jobba ihop igen du och jag.

Jag med min ofantliga kompetens och mitt perfekta minne och du.....du utan hjärna mellan öronen!
Vilken tur att jag är så jäkla bra *ironiskt*.

//S

Kommentarer
Postat av: camilla

HAHAHAHAHA SARAH!!!

2009-04-16 @ 21:14:49
URL: http://jeanpilla.blogg.se/
Postat av: camilla

oj.. men du sarah! Vilken tur vi har som inte har "den" som arbetskamrat på heltid..

2009-04-16 @ 21:15:54
URL: http://jeanpilla.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja det är då tur det!

2009-04-16 @ 21:46:44
URL: http://tuvansarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0