Styling!

Om jag fick välja om yrke i mitt liv så skulle jag nog välja att bli sylist, det jag skulle vilja styla är hus, lägenheter som andra skall bo i. Jag skulle vilja välja tapeter, golv, färger, möbler, porslin, blommor, gardiner, badkar....ja allt som skall in för att göra en yta bebolig. Hade jag obegränsat med pengar skulle jag styla om hela mitt hus, men nu jobbar jag som sjuksköterska å det säger en hel del.

Pengar har jag inte för jag vet inte om jag kallar det som kommer till mitt konto varje månad den 27:e för lön, mer ett bidrag för upprätthållande av existens.
Det finns TV/radio program där man kan få leva ut sin dröm för en tid och där skulle jag vilja vara med. Tänk så kul det skulle vara att få göra om ett helt hus.

Också nått helt annat:
En bekant till mig sa något som jag tyckte var mycket bra.
Han sa; "Det är ett hälsotecken att inte vara omtyckt". Jag tycker att det är ganska bra sagt och ibland skall nog jag tänka på det eftersom jag i vissa skeenden i mitt liv kan vara just det - inte omtyckt.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0