Jag...En hårt arbetande kvinna!

Ja det kan man nog säga att jag kommer att vara ett tag. Men jag har svårt att se mig själv som en kvinna som har  två jobb, jag är egentligen lite för lat för det.
Var på HIG igår, gick bra det. Jobbade kväll som också gick bra. Skönt att komma till jobbet å komma ifrån allt elände ibland. På jobbet är det ju inte mitt elände, andra har det jobbigt å jag får stå och vara den som kan och vet. Jag har makten att smärtlindra, att skynda på läkare, undersökningar och dietister. Alla  lyssnar på vad jag tycker å tycker faktiskt  att jag har rätt. Det stärker självförtroendet och gör mig glad.

Idag är det -24 grader här hemma. Emili är fortfarande prickig i ansiktet å vägrar gå till skolan. Bertil ringde från australien igår, han har 47 grader varmt....men jag änt bitter! Vad skulle det vara att vara avis på? Han går i shorts å jag i tjock vinterjacka, han dricker öl för att kyla kroppen, jag varm oboy för att hålla värmen. Nädå jag änt bitter!

Dags att skriva lite resultatlistor sen iväg till obo för att hämta glasögon till Linus. Det är bara jag som har tid med sånt....Jag, en hårt arbetande kvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0