Karin Boye!

Fick frågan inatt när vi satt och pratade vem jag skulle vilja vara för en dag. Jag behövde egentligen inte fundera eftersom hennes namn dök upp från ingenstans.Karin Boye. När jag vaknade nyss så var det första jag tänkte på Karin.

Jag tror att hon var en mystisk människa. Hon levde från 1900-1941 och var född samma dag som mig. Hon verkar utifrån hennes skrivna verk vara en ganska deprimerad och ångestladdad kvinna som troligtvis funderade väldigt mycket. Hon var inte dum, då hade hon inte kunnat skriva det hon har skrivit. jag tror själv att hon var väldigt filosofisk. Det skulle bara vara spännande att se hur en lesbiska kvinna under denna tidiga del av 1900-talet tänkte. Varför skrev hon så deppigt? och varför dog hon så ung?

Jadu lite knäppa funderingar kanske, men jag tror det skulle vara nyttigt att se hur hon hade det.

//S
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0