Snö

Så vaknar världen till en ny dag. En kall dag. Det blåser nordliga vindar och marken är vit, inte av frost idag utan ett tunnt duntäcke av snö. Dom första flingorna har kommit. Men det är skönt att det blir lite kallare, lite mer vinter för jag är ingen fan av regn och gråmulet väder. På trappen brinner ljuslycktan vidare som den gjort sedan i lördags, den får nog brinna tills ljuset tar slut å då byter jag nog bara och låter det brinna.
Plockade upp skålen från golvet idag. Den kan inte stå där hur länge som helst.

Igår var jag och Linus till ögon Eva för sista gången. Operationen för ett år sedan är nu helt färdig och igår var sista återbesöket. resultatet blev jättebra. Han skelar inte längre och våra besök får numera bli till Tussen i Ockelbo. Lite skönt men samtidigt vemodigt. Linus har åkt till Eva 4 gånger om året edan han var 1½ år. Idag är han snart 12 så det blir några besök!

Eroz är hos mig och Esther idag. Micke jagar och Anna jobbar. Jag vill inte jaga idag heller. tror jag skall baka lite bullar idag, kanske någon kaksort. Det drar ihop sig och nå fikabröd lär jag väl ha.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0