Twilight

Ibland kan jag sitta i skymmningen och bara tänka. Jag tänker ofta på allt möjligt, och ofta sånt som berättats för mig för några dagar sedan, det kommer till mig ibland.
En del människor är så falska,manipulerar andra att tycka att man är söt och rar för att sedan anfalla som en kobra. jag har tänkt en hel del idag på vad som sades till mig för över 10 år sedan. Kvinnan som sa så mycket till mig då fast vi inte kände varandra som har fått så stor betydelse under de senaste tre veckorna. Hon hade så rätt men jag har inte sett det förrän nu.
En annan kvinna sa samma sak till mig för några dagar sedan och då förstod jag direkt. Den här människan är inte riktigt klok, det fattas något i dennes liv som gör att livet inte är värt att leva utan alla dessa falska, manipulativa och nyfikna beskyllningar. Jag kommer aldrig att lita på dig igen och en vacker dag kommer du att förstå.

Så var det det där med twilight, jag tycker det är härligt, skymmningen, ljusen och myset med en sprakande brasa, nån man tycker om kanske rent av älskar. Varför skulle inte jag få uppleva det, ja det kan man ju undra. Men jag upplever det ibland och nu när det är skymmning och ljusen brinner då planerar vi våren i Paris.

Det är en sån klycha att säga att man skall möta våren i Paris men jag tror att jag skall det. Tillsammans med mitt virus, han som är sämre att planera än en pingvin, ja just han, den där Daniel han vill jag möta våren i Paris med!

Idag har jag varit till viken med Kristina, hjälpt Anna att flytta lite saker och utsett "girlfriend of the year" så jag har ett rikt liv, många vänner och snälla vänner så varför klaga över att några saker har gått fel när jag ändå har det så bra. Men det ligger i vår natur att klaga så jag gör det jag med men inte idag!
Nu skall jag tänka på det positiva som kommer att hända och inte låta någon dra ner mig i skiten för om du bestämmer dig för att försöka så skall jag göra dig mycket besviken!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0