Kryss, mattor och kalvbiff!

Jag har ledig helg! Så imorse var det äntligen dags för ett kryss hos Anna med Johanna.

Efter det har jag skurat mattor på altan, jag har en del mattor som inte får plats i maskinen så idag har alla dom fått sig ett ansiktslyft. Har plockat reda lite på altan också och tagit fram och skurat altanmöblerna också. En uppsättning har jag gett bort till Anna och dom jag har kvar har tvättats inför inoljning nästa soliga dag.

 

Daniel är piggare idag och har faktiskt orkat vara uppe kortare stunder. Han har varit ute och åkt bil med Emili så hon får lära sig vad dragläge är. Hon skall ju iväg på kurs imorgon för att ta licens för folkrace. Då ingår det att hon skall visa att hon kan manövrera en bil.

 

Ikväll blir det älgkalvrulle till middag. Lade den i marinad i onsdags och tänkte att vi skulle grilla den. Tänkte ha lite stekt potatis till och en sallad med ruccola, cous cous, tomater, lite olivolja och kryddor.

 

Dags att börja med middag!

 

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0