Slussen.

Igår var jag på slussen. Kändes rätt bra att vara där i ca 5 minuter sen var det roliga slut. Det var länge sedan jag hade en så rörig dag. För det första så är det två år sedan jag var där, för det andra tror jag att allt som kan strula, strulade igår. Inställda operationer, dåligt informerade patienter, blödande angio patienter och kräkningar efter Np-inlägg.

Man kan ju undra om det var ett omen på att jag inte skall vara där? Jag kom hem från jobbet när klockan var sex igår. Trött, slut och bara irriterad. Ringde pappa på vägen hem för att få prata bort en stund men det fungerade ju inte så bra. Han var bara arg på sjukvården och levde om i telefonen, just en passande dag för sånt. Idag har jag haft lite sovmorgonen eftersom vi skulle till Söderhamn på klinikdagar. Ganska bra dag har det varit, dagen avslutades med möte på Perslunda skolan innan jag fick åka hem till soffan.

Imorgon är jag ledig. Det skall bli så skönt. Sen jobbar jag fredag, lördag, söndag och måndag. Veckan avslutas med tisdag natt se det känns ju inte så upplyftande men det går!

Puss och gonatt!

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0