Julkänsla.

Nu är det vitt på backen och minusgraderna haglar, -14 grader nu ikväll och det är kallt!
Ändå är det mysigt med snö, julkänslan kommer snabbt.

   

Igår jobbade jag kväll, en riktigt vidrig kväll på 111A. Stressigt, rörigt, patienter överallt och stressad personal. det är inte ofta det är sånt kaos hos oss.
Idag blev det en förmiddag, inte fullt så kaotiskt som igår men för den delen inte lugn.
Pat som skall till operation, melena, hematemes och tempar över 39 grader på patienter som skall gå hem. Ja allt kan hända och det har det gjort.
Värst av allt är inkompetent personal, en del borde inte få jobba i vården! Och inte på sjukhus med så mycket ansvar. Att det skall vara så svårt att vara ödmjuk och trevlig.
Nåväl, nog om det!

När jag kom hem tog jag en fika med Anna, lagade mat, städade och har precis strykigt färdigt. Nu sitter jag vid tv:n en stund innan jag däckar i säng.

Puss och hej!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0