Snökaos

I det här landet blir det totalkaos varje gång snön kommer, vi bor ju i ett land där det inte skall komma snö varje år i november/december ;)
Jobbade inatt och fick åka hem i detta underbara väder. Jag älskar snön, det blir vitt, ljust och rent. Men när allt måste komma under ett dygn blir jag lite ledsen.
Ska iväg och jobba inatt också och jag vet inte riktigt om jag tar mig till jobbet. det är tokhöga plogvallar, snön vräker ner och fyller vägarna innan plogen hunnit ploga allt.
 
Men det är bara att gilla läget och ge sig iväg. Sånna här dagar skall man sitta inne, tända ljus och dricka glögg. Krypa upp nära bredvid någon liten kärlek och bara mysa. Men - Landstinget kallar och jag har ju ett jobb som är ett kall...så jag laddar för natt två på 111A. Men imon då är jag ledig!
 
Sköt om er alla gobitar!
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0