Helg

Så blev det då äntligen helg och jag är ledig.
Ja ledig och ledig - jobbar inte på sjukhuset iaf. Folkrace i Årsunda hela helgen och jag sitter i seketariatet.
Både Emili och Linus skall köra.
 
Mina dagar tycks fylla på sig så fort det är tomt i kalandern men det är bra, trivs med att ha en del att göra.
 
I hemmet pågår storstädning, byte av gardiner, damma och skura det eftersatta hemmet efter en sommar med sparsamt med ledighet.
Tänkte att det skulle vara klart till jag går på semester v 37. Skulle vilja slippa sånt tråkigt då och bara kunna vara ledig och njuta av ledigheten.
Funderar på att byta ut mina hallmöbler mot lite annat - skulle behövas då det som står där nu är slitet.
 
Emili är sista dagen på sommarjobbet idag, hon har slitit på och varit kanonduktig hela sommaren och förtjänar lite ledighet. Men under den ledigheten skall vi skriva CV och söka lite jobb - spännande och roligt.
 
Linus har också jobbat klart för den här sommaren, snart börjar skolan och år 2 på gymnasiet. Tiden går fort - snart är tiden som "skolförälder" över och jag och Daniel får nog så smått börja vänja oss med tanken att vi kanske bara är två stycken i vårt hushåll. Jobbig tanke men det kommer att gå bra, frågan är bara vad vi skall hitta på att göra då??
 
Men det tar vi när den dagen kommer, kan ju bli en resa eller två - vem vet :)
 
Nu dags att sova lite innan jag flyttar till Årsunda med husvagnen över helgen.
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0