Du sa ju inget.....

Det är en konstig mening, "du sa ju inget".
Det hör jag ofta när jag frågar varför diskmaskinen är ourplockad, sängen är obäddad, varför det inte är dammsuget fast vi bestämt och liknande saker.
Tänk om jag bara skulle göra sånt som är kul och sånt som andra ber mig om. 
Huset skulle då inte bli städat, ingen mat skulle lagas och tvätthögarna skulle växa sig rekordhöga.
Vad är det som gör att vissa måste bli tillfrågade och andra bara förväntas göra saker?
 
Man ska väl inte bli så chockad men ibland blir jag bara så irri på denna mening.
Man kanske skulle låta bli att göra något eftersom ingen sa nått :)
 
Katastrofläge i familjen Andersson då skulle jag tro!
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0