Höstlöv och frost.

Kalla nätter med minusgrader och fina dagar med sol, typisk höst i det här landet.
Dom gula löven har ramlat av så fredagen fick det bli en dag med krattan. Eken lämnar tjocka lager av löv på marken och det frasar när dom krattas ihop.
 
Idag är det dags att prova något nytt på jobbfronten, ja nytt och nytt, så nytt är det inte men det är inte sjukvård iaf. Spännande men lite skrämmande men det är det alltid när man skall prova något nytt.
Har även haft några resor till Gävle som jag hoppas ger ett bra resultat.
 
Det halsonta är nästan borta men svullnaden är fortfarande kvar. Sakta går livet mot något lite bättre även om det kommer att ta tid innan allt känns bra och invant igen.
 
Jag ångrar inte mitt val att sluta på sjukhuset eftersom mitt livspussel inte gick ihop. det är ju rätt viktigt att det fungerar och inte bara skapar oreda i livet.
 
Fick lunchsällskap i veckan av Linus och hans 21 m långa fordon, herregud vad barnen blir vuxna. Emili har bytt jobb och kör numera timmerbil. Hur det än blir så är jag stolt över mina knallhattar och vad det blivit av dom. Dom jobbar och sliter och får god renomé av alla i deras yreksnärhet.
 
Familjen Andersson har haft ett händelserikt 2018 när årets bok skall slås ihop efter jul, lite ledsamt och massor av glädje.
 
Klockan är 01:03 på natten och jag borde sova men ni vet hur det är, lite för mycket att tänka på, en äkta man som snarkar aningens för mycket och tre beaglar som vill ha mitt täcke så jag sitter nog här en stund till innan jag tränger mig ner under täcket.
 
Hoppas ni sover gott just nu :)
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0